Wczytuję dane...

Jak zwiększyć dochody ogródka restauracyjnego ulokowanego w centrum miasta?

Jak zwiększyć dochody ogródka restauracyjnego ulokowanego w centrum miasta?

Ten restaurator, który posiada przynależny do lokalu ogródek przy deptaku, w opinii wielu, wygrał życie. Dostęp do strumienia przechodniów daje wiele możliwości. Można nie tylko zachęcić ich do odwiedzenia naszej restauracji pokazując bardzo przyjemne miejsce do zjedzenia na zewnątrz, ale też zwiększać dochody lokalu poprzez rozwinięcie dodatkowej sprzedaży. Wprost z ogródka. Jak to zrobić? Jakie pomysły są najlepsze na zwiększenie obrotów w restauracji z wykorzystaniem ogródka?

Czy sprzedaż zimnych napojów na deptaku jest opłacalna?

Jednym z doskonałych sposobów na wykorzystanie ogródka jest oczywiście sprzedawanie produktów żywnościowych z jego terenu. Wystarczy mieć dobre stanowisko do sprzedaży (budkę, ladę lub innego rodzaju stoisko). Na czym zarabia się wtedy najlepiej? Oczywiście na napojach! Sprzedaż chłodnych napoi w lecie przy ruchliwym deptaku, rynku lub bardzo turystycznej uliczce jest strzałem w dziesiątkę. Najlepiej sprzedaje się oczywiście piwo. Sprzedaż piwa jest też mało wymagająca. Wystarczy mieć nalewak do piwa, zachęcającą tabliczkę z ceną oraz sprawną obsługę. Przydatna będzie też chłodziarka na napoje i umywalka przenośna. Ta stojąca w ogródku latem musi mieć większą moc niż chłodziarka do napoi, którą ustawimy w lokalu. Czas gorącego lata to oczywiście też zwiększonego popytu na słodkie napoje gazowane. Popularna jest też lemoniada oraz soki, a także woda mineralna. Zimą natomiast dobrze sprzedają się takie napoje jak:

  • Kawa - zarówno zwykła kawa czarna, jak i różne rodzaje kaw mlecznych, latte czy cappuccino. 
  • Herbata - różne smaki i rodzaje herbaty, zarówno z dodatkiem mleka, jak i ziołowe. 
  • Czekolada gorąca - doskonała opcja zwłaszcza dla dzieci i osób lubiących słodkie napoje. 
  • Rozgrzewające napoje mleczne - jak gorące mleko z miodem, gorąca czekolada, herbatka miodowa czy kakao. 
  • Napoje z dodatkiem przypraw – np. herbata z cytryną i miodem. 

Sprzedaż pączków na ulicy – czy to opłacalne? Jaki smak pączków sprzedaje się najlepiej?

Inny ciekawy pomysł to sprzedaż pączków. Tutaj również: wystarczy dobre stanowisko,z którego będą widoczne nasze pączki, dobra maszyna do pączków oraz dmuchawa, która będzie rozprowadzać zapach pączków na ulicy. Zdecydowanie dobrze jest zainwestować w pączki z dobrej jakości produktów, w dobre polewy i nadzienie, a także w ciekawe torebki papierowe, w które można owijać smakołyk podając go klientowi. Jaki smak pączków wybrać do sprzedaży z ogródka kawiarnianego? Najpopularniejszymi smakami pączków są tradycyjne smaki takie jak dżem różany, dżem malinowy, różowo - truskawkowy, karmelowy, czekoladowy, a także orzechowo - kakaowy. Wiele osób również lubi nowoczesne warianty pączków, takie jak pączki z nadzieniem owocowym, serowym, cytrynowym, kawowym czy też karmelowym. Ostatecznie, najlepszy smak pączków zależy od preferencji indywidualnych osób, więc warto eksperymentować i wypróbować różne smaki, aby znaleźć ten idealny dla siebie.

Oprócz pączków, warto zwrócić uwagę również na donaty. Te kolorowe, z ciekawą posypką, przyciągną uwagę dzieci. Donaty są bardziej puszyste i delikatne od pączków, zwykle pokrywane są lukrem lub polewą, natomiast pączki są cięższe i bardziej zbite, z nadzieniem wewnątrz i posypane cukrem pudrem. Donaty mogą być nieco tańsze od pączków, ale nie mniej atrakcyjne. Można wyrabiać je samodzielnie w lokalu (wystarczy dobra maszyna do donatów oraz kupowane w hurtowni artykuły spożywcze do ozdabiania wypieków). 

Sprzedaż przekąsek z ogródka restauracyjnego na ulicy

Szukając pomysłu na to, co sprzedawać z ogródkarestauracyjnego na ulicy, warto pomyśleć o przekąskach, które są niestandardowe, rzadkośćpodtykane i mogą być ciekawostką dla przechodniów.Jednymi z takich przekąsek mogą być churros. Churros to tradycyjne hiszpańskie chrupiące wypieki, które przypominają kształtem i smakiem pączki. Zazwyczaj są smażone w głębokim oleju i posypane cukrem oraz cynamonem. Mogą być podawane z sosem czekoladowym lub innymi dodatkami. Churros są popularne jako deser w Hiszpanii, ale także w innych krajach, takich jak Meksyk czy Stany Zjednoczone. Churros są często serwowane na festiwalach i targach gastronomicznych w Polsce, gdzie cieszą się dużą popularnością wśród miłośników słodkości. Inwestycja w wyrób churros nie jest duża. Wystarczy porządna maszyna do churros oraz dobrej jakości mąka do wyrabiania ciasta i olej. 

Sprzedaż kebabów z ogródka restauracyjnego – czy to dobry pomysł?

Kebab to właściwie samograj. Szczególnie późnym wieczorem, gdy apetyt na cięższe dania wzrasta. Jego sprzedaż będzie opłacalna niemal zawsze, o ile oczywiście mamy świeże mięso oraz dobre miejsce dystrybucji. Tutaj jednak inwestycja w wyrób jest nieco wyższa niż w przypadku sprzedaży popcornu, napoi, czy pączków. Konieczny jest grill pionowy oraz dość duża lada gastronomiczna, w której będziemy mogli trzymać przekąski. Szukając dobrego przepisu na kebab do sprzedaży w naszym kraju należy zwrócić uwagę na to, że najpopularniejszym rodzajem kebaba jest u nas kebab turecki, czyli tradycyjna potrawa z mięsa (najczęściej jagnięciny lub kurczaka) zawinięta w chleb pita wraz z warzywami i sosami. Innymi popularnymi rodzajami kebaba w Polsce są także kebab zapiekany oraz kebab syryjski.